Diş Beyazlatma – Bleaching

Bodrum Diş Beyazlatma Bleaching Hekimi
Diş beyazlatma; çeşitli nedenlerle renk değiştirmiş ve sararmış dişlerin rengini, kişiye özel doğal diş rengini birkaç ton açmak için uygulanan tedavidir. Dişlerin yüzey kısmında mine tabakasında oluşan renkli organik ve inorganik maddelerin, diş beyazlatma jelleri yardımı ile çözünmesidir. Diş beyazlatma işlemi, diş yapısına göre renk açma oranının belirlenmesi ve kesinlikle bir hekim kontrolünde uygulanması gereken bir işlemdir.

Günlük yapılan ağız bakımı ile sağlıklı bir ağız ve dişlere sahip olmamızı sağlar. Ancak, tüketilen yiyecekler, genetik yapı, gebelik sırasında anne tarafından tüketilen ilaçlar, günlük tükettiğimiz sigara, çay, kahve gibi boyalı yiyecek ve içecekler mine tabakasında renklenmelere neden olur. Dişin iç tabakalarına kadar yayılan,dişlerin oluşumu sırasında oluşan lekelerde, beyazlatma tedavisi oldukça başarılı olur. Farklı renklenmeler farklı tedavi gerektirir. Nasıl bir tedavi yapılması gerektiğine diş hekiminizin karar vermesi gereklidir.
Beyazlatma işlemi herkesin yaptırabileceği, dişlere hiç bir zararı olmayan güvenli bir işlemdir.  Büyüme ve gelişimi devam eden ve hamilelere önerilmez.
Beyazlatma işlemine bağlı olarak, dişlerde geçici hassasiyetler oluşur.
İki çeşit beyazlatma yapılır:

KLİNİK ORTAMDA BEYAZLATMA

Beyazlatma uygulamasında, beyazlatıcı jel dişlere uygulanır. Beyaz renkli ışık, jel uygulanan dişlere belli sürede tutulur. Bu ışık dişlere zarar vermez, sadece dişlere sürülen jelin aktive olması için kimyasal reaksiyonu başlatır. Bu tedavi esnasında diş etini korumak amaçlı diş etine bariyer yerleştirilir. Kullanılan materyaller ve uygulama prosedürü profesyonel kullanım içindir ve mutlaka diş hekimi kontrolünde kişiye özel hazırlanan ilaçlarla yapılmaktadır. Bu işlemle bir seansta 3-4 ton diş renginde açılma sağlanır.

EV ORTAMINDA YAPILAN BEYAZLATMA

Hasta, diş hekiminin kendisinden ölçü alarak dişlerin üzerine takılabilecek ince ve elastik kalıplar hazırlanır. Bireysel olarak hazırlanan özel apareyin ön bölgesindeki ufak haznelere, diş hekiminin verdiği beyazlatıcı ilacı yerleştirdikten sonra, beyazlatılacak dişlerinin üzerine, diş hekiminin tavsiye ettiği şekilde, günde en az 6-8 saat süreyle takar. Bu işlemin uyku esnasında yapılması, kişinin günlük yaşantısını aksatmaz. Hastanın kendisinin evde uyguladığı yöntemdir. Evde uygulanan bu beyazlatma işleminde, diş hekiminin talimatları doğrultusunda diş etlerinin korunmasına, uygulama süresine ve devamlılığına dikkat edilmesi, olumsuz durumla karşılaşılması durumunda diş hekimi ile görüşülmesi gerekir. Tedavi, elde edilecek beyazlık derecesi ve de dişlerde oluşabilecek hassasiyete bağlı olarak ortalama 5-7 günlük bir süreçtir. Bu tedavi esnasında özellikle çay, kahve, koyu renkli yiyecek ve içecekler, sigara tüketilmemelidir. Aksi takdirde tedavi ters etki gösterip, daha yoğun renkleşmelere neden olabilir.
Diş beyazlatma tedavisi sonrasında hastanın yeme, içme alışkanlıkları, sigara tüketimi ve diş fırçalama alışkanlıklarına bağlı olarak dişlerin beyazlığının kalıcılığı farklılık gösterir. Diş beyazlatma işlemi sonrasında özellikle 10 günlük süre içinde sigara, çikolata, çay, kahve, kırmızı şarap, karamel, vişne, salça gibi içeriğinde renk verici koyu renk barındıran ürünler ve aşındırıcı ürünler içeren diş macunu ve diş tozlarının kullanılmaması gerekir. Eğer bu durumlara dikkat edilmezse beyazlatılmış dişin tekrar renklenmesi kısa sürede tekrarlayacaktır. Dolayısıyla, ağız hijyeni iyi olan hastalarda beyazlatma tedavisi sonrasında elde edilen başarı daha uzun süreyle devam edecektir.
Dişlerin ne derece beyazlayacağı ise kişiden kişiye göre değişir. Bu değişkenlik renklenmeye sebep olan duruma bağlıdır. Kalıtsal hastalıklar, ileri derecede antibiyotik renklenmesi yoksa başarı şansı yüksektir. Ayrıca ilerleyen yaşlarda beyazlatma tedavisinin başarısı azalır.