Endodonti – Kanal Tedavisi

diş kaplama hekimi bodrum
Endodonti, diş sinirleri ve diş kökünü çevreleyen dokuların hastalığı ile ilgilenen bilim dalıdır. Diş ağrısı, soğuk – sıcak hassasiyeti, diş apseleri, kırılmış, renk değiştirmiş dişler, kaza ve travmaya bağlı zarar görmüş dişler endodontik tedavi kapsamına girer. Kök kanal tedavisi, dişin sert dokusunun içinde bulunan damar- sinir topluluğunun (diş pulpası) hastalıklarını tedavi etmeye yönelik yapılan tüm işlemlere verilen addır. Kanal tedavisi, dişlerde ağrı, kök ucunda apse, kist oluşuma neden olan iltihaplı veya ölü diş pulpasının (sinirinin), içinde bulunduğu kök kanallarından çıkartılması ve bu boşluğun sağlığa zararlı olmayan, kanal dolgu patı ile doldurulması işlemidir.

Diş çürükleri, dişlerdeki derin çatlaklar, travma nedeni pulpa, yani dişin canlılığını sağlayan damar- sinir paketi zarar görür, iltihaplanır. Pulpa kendisini tamir edemez. Bu aşamada, dişte ağrı, sıcak ve soğukta uzun süren hassasiyet, çiğnemede ağrı, dişte renklenme, şişlik gözlenir. Bu durumda ağrılı, iltihaplı dişler için kanal tedavisi uygulanır. Tedavinin amacı öncelikle kök kanalındaki enfekte dokunun kaldırılmasıdır.
Kanal tedavisi ile biyolojik olarak ölen dişlerin çekim yapmadan yeniden kullanılması sağlanır lokal anestezi ile yapılan ağrısız işlemdir. Kanal tedavisi sonrasında özellikle ilk üç gün içerisinde dişin kendisinde ya da dişe baskı yapıldığında ağrı hissedilebilir.
Bir ya da iki seansta tedavi tamamlanır. Kanal tedavisi dişin çekilmesini önlemek için yapılan son tedavi şansıdır. Doğru ve uygun şartlarda yapılan kanal tedavisi uzun yıllar ağızda fonksiyon görür. Ancak kanal tedavisi yapılan dişler, normal dişlere nazaran daha kırılgandır. Tedavi edilmiş ve kurtarılmış bir diş, doğru ve düzenli bir bakımla ömür boyu kullanılır. Zamanında müdahale edilen kanal tedavisinin başarı oranı çok yüksektir.