Ortodonti

bodrum ortodonti diş hekimi
Ortodonti,  diş hekimliğinin özel bir dalıdır. Dişlerde çapraşıklıkların, çenede ve yüzdeki düzensizliklerin teşhisi, tedavisi ve korunması ortodonti uzmanlığıdır. Aynı zamanda iyi bir estetik ve fonksiyon sağlamayı hedefler.Ortodontik bozukluklar, iyi bir yüz estetiği, güzel bir gülümseme, kişinin çiğneme ve konuşma fonksiyonlarının etkin bir şekilde yapılması, diş eti hastalıklarına ve diş çürüğüne yatkınlığı azaltmak için mutlaka tedavi edilmelidir.Dengeli olmayan yüz ve çene yapısı, ağızdan solunum, parmak emme, tırnak yeme, uzun süre emzik, biberon kullanma, çiğneme ve konuşma zorluğu, çapraşık dişler, gömülü dişler, süt dişlerinin erken ya da geç kaybı, alt ve üst dişlerde karşılıklı kapanış bozukluğu, geç kalınmaması gereken durumlardır.
Küçük yaşlarda başlanan ortodontik tedavilerin sonuçları olumlu olsa da erişkin yaşta da çok başarılı ortodontik tedavi uygulanmaktadır. Ortodontik tedaviye başlamadan önce çocuğun sürekli dişlerinin tamamının çıkması gerekir. Sürekli dişler 6-7 yaşlarında çıkmaya başlar ve 12-14 yaşlarına kadar devam eder. Bu nedenle ortodontik tedaviye 12 yaşından sonra başlanması gerekir. Çocuk yaşlarda tedavi edilmeyen ortodontik problemler ileri yaşlarda estetik görünüm bozuklukları ve buna bağlı psikolojik sorunlar, diş eti rahatsızlıkları ve konuşma zorluğu, ağız kokusu, diş kayıpları ve dişleri temizleme zorluğu yaratabilir.

Sabit Ortodontik Tedavi – Diş Telleri

Ortodonti tedavi yöntemlerinden biridir ve sabit ortodontik tedavidir. Daimi dişler sürdükten, yani 12-13 yaşlarından sonra, tedavi dişlerin üzerine yapıştırılan braketler ve bu braketlerin içinden geçen tellerle, dişlerde dizilim bozukluğu yani çapraşıklık tedavisi yapılır. Bu braketler tedavi süresince çıkarılmazlar. Sabit ortodontik tedavi sağlıklı diş ve diş etine sahip her hastaya uygulanmaktadır. Braketler ve teller, hastanın tercihine göre şeffaf olabilir.

İnvisalign (Şeffaf Plaklarla Ortodontik Tedavi)

İnvisalign tedavisi yüksek teknolojide üretilen ve kişiye özel hazırlanan bir dizi şeffaf plaklardan oluşmuş bir ortodontik tedavi yöntemidir. Bu tedavi sayesinde ortodontik tedavi gördüğünüz anlaşılmaz ve sosyal hayatınızda hiçbir kısıtlama olmadan, özgürce gülerek çapraşık dişleriniz düzeltilmiş olur. Gelişen teknoloji sayesinde invisalign tedavisi ile artık daha karmaşık vak’alarda yeterli sonuç elde edebiliyoruz. Aynı zamanda bazı zor diş hareketlerini sağlamak için invisalign plaklarını çeşitli mekaniklerle uyumlandırıp başarılı estetik sonuçlar elde etmek artık mümkün. İnvisalign tedavisi genellikle braket takmak istemeyen yetişkin hastalarda tercih edildiği biliniyorsa da, artık gençlerde ve büyüyen çocuklarda bile kullanılan bir yöntemdir. Çapraşık dişlerinizi düzeltmek için braket ve tel takmak istemiyorsanız, öncelikle yaşadığınız bölgede invisalign kullanıcısı olan bir ortodontiste danışın. Hekiminiz sizin uygun bir vaka olduğunuza kanaat getirdiğinde, sizin ağız içi kayıtlarınızı firmaya gönderip bilgisayar üzerinde tedavi planınızı oluşturur. Bu planlama doğrultusunda plaklarınız el değmeden size özel hazırlanır ve paketlenir. İki haftada bir farklı kuvvet uygulayan yeni plakları takarak, ilk günden itibaren dişlerinizdeki düzelmeyi siz ve çevrenizdekiler fark etmeye başlar. Yemek hariç tüm gün taktığınız ve bir lens gibi tüm dişlerinizi çepeçevre saran plaklarınız esnek, ince ve neredeyse görünmeyecek kadar şeffaftır.

İnvisalign Tedavisi Hakkında Merak Edilenler

İnvisalign Tedavisi Nedir?

İnvisalign tedavisi, çapraşık dişlerin, kişiye özel hazırlanmış ve dişleri çepeçevre saran bir dizi şeffaf  plaklarla düzeltilmesidir. Aslında tel olmaksızın yapılan bir ortodontik tedavidir.

İnvisalign Tedavisinin Normal Ortodontik Tedaviden Farkı Nedir?

Tedavi süresi ve başarısı adına fark yoktur. İnvisalign tedavisi için uygun olan vak’alarda normal tedaviye oranla daha konforlu ve neredeyse hiç belli olmaması sebebiyle daha estetik tedavilerdir.

Hangi Durumlarda İnvisalign Tedavisi Uygulanır?

Görüntü nedeniyle tel takmak istemeyen bireyler hangi yaşta olursa olsun invisalign tedavisi yaptırabilirler.

İnvisalign Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

• Neredeyse görünmeyen oldukları için estetiktirler. Bu yüzden tedavi olduğunuz dışarıdan bakıldığında anlaşılmaz.
  • Yemek yerken apareyinizi çıkartarak özgürce yemek yiyip, dişlerinizi temizleyebilirsiniz.
  • Klasik ortodontik tedavilerde rastlanılan, telin batması veya braketlerin kopması gibi rahatsız edici şeyleri bu tedavide yaşamazsınız.
  • Diş eti hastalığınız varsa veya ağzınızda çok sayıda dolgu, protez varsa ve çürüğe meyilli ağızlarda invisalign tercih edilir. Çünkü braketlerin yapay dişlere yapışması ve genel ağız temizliğinin daha zor olması invisalign’i daha avantajlı hale getirir.

Hangi Durumlarda İnvisalign Tedavisi Uygulanmaz?

Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ile artık bazı çene problemlerinde ve orta zorluktaki vak’alar da dahil, tüm yaş gruplarında invisalign tedavisi uygulanabilmekte ve olumlu sonuçlar alınmaktadır. Daha zor vakalarda ise, hastalarımızın talepleri doğrultusunda tel tedavisi ile kombine edilerek, invisalign tedavisini uygulamak mümkündür.

İnvisalign Tedavisinde Ağrı Olur Mu?

Şeffaf plakları ilk taktığınızda birkaç gün süren bir baskı ve hassasiyet hissedebilirsiniz. Bu sebeple ilk plaklarınızı uyumadan önce takmanızı ve hassasiyet olan dönemi uykunuzda geçirmenizi öneririz.

Plakları Günde Kaç Saat Takmalıyım?

Plaklar yemek hariç, gece ve gündüz sürekli takılmalıdır. Sıvı tüketiminde de plaklarınızı çıkartmalısınız. Sadece su içerken çıkartmaya gerek kalmaz. Bu tedavi yönteminde disiplin ve takma süresi başarıyı belirler. Plaklarınızı düzenli takmamanız durumunda, tedavinizin başarısız olması kaçınılmazdır.

İnvisalign Plakları Konuşmamı Etkiler mi?

Şeffaf plaklar konuşmanızı etkilemez. Ancak ilk takıldığında dilinize takılabilir. Bu durum en geç 1 hafta içinde geçmektedir. Daha erken alışmak için, sesli kitap okumanızı öneririz.

İnvisalign Tedavisini Her Hekim Uygulayabilir mi?

İnvisalign tedavisini mutlaka bir ortodonti uzmanının yapması gerekir.Ortodontik tedavi kesinlikle ortodonti uzmanına yaptırılmalıdır.